Mi teszi igazán hatékonnyá a segítő beszélgetést?

– Maga a kapcsolat.
A segítő beszélgetés során a személyközpontú megközelítésben magában a kliensben megy végbe az érzelmi folyamat. A gondolatok közül is azok maradnak meg leginkább, amely következtetésekre a kliens maga jut el. A tanácsok legtöbbjére nem emlékezünk.
Életünk jelentős részét az online térben éljük, ahol pozitív és negatív hatások érnek bennünket . Ebből kiindulva helye van az onine segítésnek, mely ugyanolyan és kissé más, mint a személyes jelenlétű segítő kapcsolat.
Vette már észre, hogy amikor igazán érdekli egy téma, vagy önmagáról, az érzéseiről, ötleteiről beszél, akkor szinte megszűnik a külső tér érzékelése, annyira azok a gondolatok, érzelmek töltik ki a tudatát, amelyekkel foglalkozik?
A belső változás, fejlődés így online térben létrejövő kapcsolat esetén is végbe mehet, melynek elősegítője a mentálhigiénés szakember.
Ha segítségre van szüksége, de fizikailag nehéz egy segítőhöz való eljutás, tegyen egy próbát, tapasztalja meg, Ön hogy érzi magát egy online alkalom után.
Az online beszélgetés költséghatékony is, mivel az utazási időt és az arra szánt pénzt is megspórolja.
Mindezek mellett a személyes jelenlétű beszélgetésnek számos előnye van, ha teheti vegye igénybe egy megfelelő szakemberrel.
Ajánlott:
- Ugyanarról a helyről bejelentkezni a beszélgetési alkalmakkor
- Olyan körülményeket biztosítani, ahol szabadon és őszintén beszélhet, nem zavarják meg
- előkészülni az alkalomra, kezdés előtt megállni egy kissé (mint ahogy a személyes alkalmak előtt is az utazás már a ráhangolódásra is szolgál)
Technikai feltételek:
- szélessávú internet kapcsolat
- egy választott kommunikációs felület (Google Meet, Skype, Zoom)
- videókamera
- mikrofon
